L’exposició va anar a càrrec d’una colla de mares de la
caseta que van exposar la seva experiència en relació amb aquests projectes
educatius.
Hi va haver un parell de mares que van explicar la criança
compartida, concretament amb infants de 2 i 3 anys, una forma educativa en què
un dels objectius principals és que l’infant experimenti l’ampliació de la
família a través del contacte amb una altra família un dia a la setmana.
Un parell de mares van explicar la seva experiència de
portar els seus fills a l’escola El Roure Gros. És una escola pública que
treballa els continguts a través de projectes de tipus transversal tant a
infantil com a primària. És a dir, que es treballen les àrees de continguts a
través de centres d’interès. Amb aquesta forma de treballar cada infant pren
protagonisme de la seva pròpia tasca a realitzar i es respecta el ritme de cada
alumne en quan al seu procés d’aprenentatge.
Tres mares van explicar la seva experiència de portar els
seus fills a l’escola “La Font” en la qual es treballa a partir de la pedagogia
waldorf. Una pedagogia molt àmplia per poder definir amb poques paraules però
que les famílies que van parlar exposaven com a punt principal el respecte que
es dóna envers l’infant de forma global i, més concretament, de tipus
emocional.
Hi va haver el testimoni d’una mare, ex-alumne d’una escola
concreta de pedagogia waldorf, que va exposar el seu testimoni i va aportar reflexions i crítiques importants,
algunes de les quals qüestionaven aspectes que ja s’havien exposat, a partir de
les pròpies vivències personals.
Un cop van haver exposat les diverses experiències es va
obrir un torn de preguntes que va donar lloc a fer alguns aclariments sobre alguns
punts exposats i també, a la discussió d’alguns aspectes sobre la pedagogia
waldorf. Les aportacions de les persones assistents van acabar de sintetitzar
alguns aspectes i d’enriquir la tertúlia a través de les reflexions que van
exposar.
Va ser una estona de trobada molt amena en què l’objectiu
era que cadascú pogués endur-se i recollir algunes “engrunes” que li fossin
útils per ordenar els seus esquemes i idees sobre l’educació i, alhora, que
pogués aprendre nous aspectes sobre altres formes educatives.
La propera tertúlia serà el divendres 24 de maig a les 3h de
la tarda on una colla de mares exposaran els temes següents: l’escola lliure i
projectes innovadors dins de l’escola convencional.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada